Omega 3

 
Jag bestämde mig idag för att börja ta omega 3 tabletter. Eftersom att jag är vegetarian så får jag inte i mig så mycket näring från min kost. Så det jag tror jag har brist på eller kommer att få brist av är protein, nyttiga fettsyror, zink och järn. Min kropp och mitt välmående drabbas utav detta. Så ett steg närmare en hälsosam livsstil är genom att börja ta omega 3 tabletter.
 
Har läst på lite om det här och med omega 3 får man bättre hy, syn, hår och naglar. Hjärnans kapacitet blir bättre. Det sänker blodtrycket, höjer immunförsvaret, förebygger diabetes och man får bättre humör samt att omega 3 är väldigt mättande så då slipper man överäta ;)
 
Jag ska ta 2 tabletter om dagen och det tar cirka 2-3 månader innan man märker någon skillnad :)
Uppdaterar med om hur det går senare! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0