Svar på en fråga

Vad gör du för att hålla din hy så fin? :) kram
 
Jag är faktiskt ganska dålig på att ta hand om min hy och själv tycker jag att min hy har blivit sämre med åren. Förut hade jag väldigt torr hy och nu har jag fått mer blandhy. De bilder jag tar är oftast i ett bra ljus eller en effekt på instagram så hyn ser kanske lite bättre ut än vad den är. Annars har jag någon finne ibland här och där och blir lite röd på vissa ställen i ansiktet. Jag har även fräknar som jag hatar och brukar sminka över. Men det syns oftast inte så mycket på bild. Sen brukar folk säga att jag ser likadan ut med som utan smink, men jag själv tycker det är ganska stor skillnad. Har inga problem att gå utan smink däremot :)
 
Oj vad långt det blev nu, men mina tips är iallafall att ta bort sminket innan man går och lägger sig, jag glömmer det ibland och då blir min hy sämre redan dagen efter. Sen ska man tvätta ansiktet även då man inte har smink för att det kommer smuts i ansiktet som man inte ser när man är utomhus. Sen ska man äta bra mat, unvika för mycket socker och salt samt för mycket härdade fetter som till exempel: chips, smör osv och äta nyttiga fetter som avokado och nötter. Ät även grönsaker och frukt som innehåller bra vitaminer. Ge fukt till huden både utifrån och inifrån, drick vatten och smörj in torr hy.
 
Kan skriva ett inlägg om hur man får bättre hy och fler inlägg om bra kost? Om det verkar intressant?

Kommentarer
Postat av: Ronja

Tack så mycket för ett bra svar, och du borde vara stolt över dina fräknar, känner många killar som verkligen älskar tjejer med fräknar ;)

2012-10-09 @ 08:43:10
URL: http://debedoire.blogg.se
Postat av: sara

Fin blogg! Svara gärna på två frågor om mig, vid rätt eller närmast svar vinner en länkning hos mig! Kram

2012-10-09 @ 16:29:25
URL: http://nattstad.se/sarawiklund
Postat av: Wilma och Sanna

Hejsan!
Vi undrar ifall du skulle kunna ägna 2 minuter till att gå in på våran blogg och säga vad du tycker om att vi ska få bönerop till Sverige. vi har en liten undersökning och skulle vara glad om du deltog! :)
kram

ps.förlåt om du inte gillar att man skriver såhär.!

2012-10-09 @ 22:59:30
URL: http://tobelieve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0