Now you´re just somebody I used to know

Hej igen! :D Intervjuen i måndags var lite speciell. Själva lokalen var ett garage på östermalm. Om man ska ha ett kontor på östermalm ordnar man väl en fin lokal.. Om man inte har råd kan man väl hyra en lokal utanför stan? Aja, jag kom dit en kvart tidigare och sen så plingade jag på dörren eller porten kanske man ska kalla det. Ingen kom även fast jag plingat flera gånger. Sen när klockan var fem över (jag skulle vara där hel) så ringde jag upp dem och hon sa att hon hade glömt bort att jag skulle komma och sa att hon skulle gå och kolla om hon såg mig. Så hon öppnade dörren och jag stod precis på andra sidan liksom. Haha, sen sa jag att jag hade plingat och då visste hon inte ens att dom hade en plingklocka, så den fungerade ju inte. Sen fick jag sätta mig i en soffa och prata med tjejen bakom skrivbordet som gav mig ett papper jag skulle fylla i om mig själv inför intervjun. Sen började hon prata massa så det tog jättelång tid för mig att fylla i det där och VD:n satt och fixade musik som brusade och blev ashög volym osv. Sen när jag var klar så gav hon det till VD:n och han var liksom precis runt hörnet hahaha. Vi hälsade och satte oss vid några bord, runt hörnet som sagt, vi gick inte in i något rum eller nåt så tjejen där ute satt ju och lyssnade på allt vi sa. När vi började prata så ursäktade han sin Svenska eftersom att han var Amrikanare. Han var så himla uppspeedad och lyssnade knappt på vad jag sa utan ville bara höra om hur jag var som säljare sen satt han och ringade in grejer på pappret jag fyllt i och pekade och frågade saker som varför jag jobbade där och vilka jag bodde med på den orten jag skrivit och hur mycket sjävförtroende jag hade och massa annat. Sen när man sa någonting så sa han, mhum mhum, och jag var väldigt lugn av mig medans jag nästan kände mig stressad av att bara prata med honom. Sen sa jag att jag brinner inte riktigt för att sälja eftersom att jag är väldigt ärlig av mig. Då förstod han det som att jag tackade nej så han sa att han uppskatar att jag är ärlig sen tackade han för min tid och jag gick därifrån. Skönt att komma därifrån faktiskt. Kände mig obekväm redan när jag kom dit och jag ska aldrig mer gå på intervju där någon ringer upp mig som är ett litet företag. Men ville ge det en chans iallafall men nu vet jag! ;)
 
 
 
Har alltid haft Comviq och jag är jättenöjd! Det är gratis att smsa mina vänner som också har comviq och kostar bara en uppkopplings avgift att ringa
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0