Veckans tips



Tänkte tipsa om en app som finns på mobilen som heter shape up där man kan räkna sina kalorier dagligen och hålla koll på vad man äter. Jag har ju då ställt in min på att behålla min vikt sen äter jag väl lite mer ibland och kombinerar med träning vilket gör att jag går upp i vikt. Om man vill kan man ställa in så man går ner i vikt eller upp. Har berättat om det här förut men slutade använda det, och nu har jag börjat igen!

Det man gör är helt enkelt att söka på ett livsmedel t.ex. mjölk så får man se hur mycket kalorier det är i ett glas och sen kan man även se hur mycket protein(vilket jag behöver ha extra koll på då jag är vegetarian), kolhydrater och fett produkten innehåller. Sen kan man även skriva in träning eller hur mycket man rör på sig per dag, för det bränner ju kalorier och då kan man äta mer.

Finns på både mobilen och på datorn, sök bara på shape up club så ska du nog hitta det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0