Helt sjukt!

Det här är nog det sjukaste jag varit med om. Vi fick våra omdömen från praktiken idag och min lärare kom fram till mig i skolan och undrade vad som hade hänt och hämtade mig för att komma och kolla på omdömet och kommentarerna min handledare hade skrivit från hunddagiset jag praoade på i barkaby. Det var så sjukt! Kom som ett påhopp mot mig som person och inte alls om hur jag hade arbetat dessa två veckor. Där stod det att jag inte alls hade varit intresserad överhuvudtaget, att jag tyckte att hundarna var äckliga, att jag svor åt dem, att jag kommit försent pga en körlektion jag haft, där dem sa att jag inte hade meddelat dem innan, vilket jag hade gjort? Sa även till min vän att berätta för dem samma morgon att jag hade lektionen eftersom att denna lektion inte gick att avboka. Hon sa att jag betedde mig omoget och massor av andra saker som jag inte vill ge mig in på. Någon som skriver så här mot någon annan och försöker trycka ner denne måste må dåligt i sig själv eftersom att man inte gör såhär. Mina lärare tyckte att det var helt sjukt och blev liksom jag helt chockade utav det här brevet, men sa att dem förstod att jag inte hade betett mig såhär utan att hon måste ha tolkat mig på helt fel sätt eftersom att dem vet hur jag är som person och sa att mitt betyg inte kommer påverkas utav detta. Jag började gråta efter att jag hade läst detta och det tycker jag inte är okej. Att det ens finns människor som gör så här mot andra? Det finns tom med en lag mot detta vilket är diskriminering i arbetsmiljön. Annars tycker jag att det verkar lite konstigt eftersom att den här personen som skrev det här var väldigt oansvarig och skickade in omdömena nästan 3 veckor försent och var nästan aldrig närvarande på hunddagiset. Hon var aldrig med ute på promenaderna, så hur vet hon överhuvudtaget om hur vi var när vi umgicks med hundarna? Jag skulle aldrig någonsin säga att jag tycker att hundarna är äckliga, sån är inte jag. Jag är en person som älskar djur och barn och det faller mig inte alls in att säga så. Visst blev jag rädd en gång när en stor hund som var större än mig försökte hoppa upp på mig och slicka mig i ansiktet, men betyder det att jag tyckte att den var äcklig då? Absolut inte. En gång när vi var på promenad så skällde dem hundarna som jag var ute med konstant och jag var tvungen att säga tyst till dem hela tiden. Sen en gång blev jag arg och sa hållkäften, vilket inte är acceptabelt, men det bara kom ur mig och jag bad om ursäkt och sa att jag själv inte skulle vilja ha en praktikant som sa så men sen när blev hållkäften en svordom? Ett fult ord kan jag hålla med om att det är, men det är inte som om jag skulle gå runt och svära till hundarna? Vad kom det ifrån? Varför skrev hon så? Och vem kallar någon för omogen som har varit där och hjälpt till i två veckor. Om hon verkligen hade massa emot mig så kunde hon väl ha tagit upp det med mig direkt? Eller så hade jag kunnat sluta där… Nu drar jag verkligen inte alla över en kam, för det var verkligen fina människor där också, som jag tyckte om och var trevliga och snälla. Vissa som ville så gärna att vi skulle komma tillbaka och hälsa på. Så jag förstår inte alls varför hon skulle skriva sådär mot mig. Hade även en lärare som var där och hälsade på som vet hur vi var med hundarna och såg hur det såg ut och fick veta lite om hur det fungerade. Hon tyckte också att detta var väldigt märkligt. Därför ska dem ta kontakt med chefen för att diskutera detta. Jag hoppas jag får ett förlåt och att hon skäms för såhär gör man bara inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0