Skumma människor

Har ju berättat tidigare att folk alltid verkar vilja prata med mig som jag inte känner haha. Idag hände det igen. Två gånger. Först en kvinna som satt bakom mig på bussen och frågade mig om vägen, jag förklarade vägen men sen erbjöd jag mig att visa den eftersom jag ändå skulle av på samma ställe. Sen på lunchen så var jag på ica och då var det en man som frågade om han fick ta kort på mig, jag frågade varför och då sa han: för att jag tycker du är så vacker. Fast på engelska. Jag ba: No, I don´t want to do that... Sen tackade han och gick haha. Varför skulle jag vilja vara med på en bild som han har? Vad ska han göra med den liksom? Känns lite creepy.

Juste sen var det en annan dag för ett tag sen när jag väntade på att MQ skulle öppna så satt jag utanför på en bänk och då satt det en kille där som började prata med mig och jag förstod knappt vad han sa. Han sa att han också jobbade i gallerian och att han bodde i hjulsta och frågade om jag ville bli hans vän och om han kunde få mitt nummer, jag svarade att det inte gick och hälsade honom en bra dag sen som tur var öppnade butiken. Samma dag var det ännu en kille som frågade om vägen till trafikskolan, sen började han prata massa om att han bott i Sverige i 6 år och skulle skaffa körkort här och blablabla. Asså varför? Haha, lite kul är det ändå, men känns så skumt när alla kommer fram till mig. När jag jobbar så kommer det fram kanske 10 personer dagligen och frågar om saker, men det är ju skillnad, även fast en jag knappt går fram och pratar med någon så kommer dem till mig, men det är ju för att jag finns där för att hjälpa till.

      image descriptionimage description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0