Shape Up


Tänkte tipsa lite om en ett program som heter Shape Up eller www.shapeupclub.com. Jag använder den via datorn men man kan också använda den i telefonen om man har en Iphone eller en Android. Många använder säkert programet redan, men tänkte tipsa om det ändå.

Det fungerar så att man skriver in det man har ätit under dagen. T.ex. om man åt en macka till frukost så skriver man först i macka och sen smör och pålägg. Sen räknar den ut hur mycket kalorier man ätit under dagen. Sen har man ett mål som man strävar efter och mitt är 1312 kalorier. Jag vill behålla min vikt, alltså varken gå upp eller ner i vikt men om man vill gå ner kan man ändra det så man når sitt egna mål genom att äta så mycket kalorier man ska och försöka hålla sig till det.

När jag började med Shape Up tänkte jag att jag kunde äta hur mycket som helst men sen insåg jag att jag ibland överstiger gränsen, hehe. Så nu börjar jag tänka om och försöka att äta på rätt sätt och mer nyttigt helt enkelt. Man kan också lägga in träning. Har inte börjat med det än men tänkte prova det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0