Gotska Sandön


Kom hem från Gotska Sandön i söndags kväll, en väldigt vacker ö måste jag säga. Men det finns ingenting där så man måste ta med sig mat för alla dagar och man måste vandra runt ön om man vill se hur den ser ut. Tog en del kort som kanske kommer upp här framöver. När vi kom till ön så kom dem och hämtade upp oss med en gummibåt för att båten inte riktigt kunde åka hela vägen fram. Sen när vi kom i land så fanns det sjukt många fina stenar som jag genast började plocka, haha. Sen var det samling med guiden och då berättade hon att man inte fick ta med sig något hem som stenar, sand eller andra föremål så jag fick kasta tillbaka stenarna igen.
Efter det skulle vi gå till stugan, vi gick vid stranden í en halv mil och var helt slut när vi kom fram dit vi skulle bo. Jag som trodde att det skulle vara kallt, runt 15 grader och blåsigt trodde helt fel. Det kändes som att vara utomlands. Turkost vatten och milslånga stränder. På kvällen var vi så trötta så vi åt middag och gick senare ner till stranden för att kolla på solnedgången.
Nästa dag planarade vi att vi skulle gå till Höga land. Vilket ligger på andra sidan ön. Så vi bestämde oss för att gå dit och sen tillbaka vilket tog oss 8,5 timmar. Helt sjukt! Trodde aldrig jag skulle orka med att gå så långt. Vi gick alltså ungefär 2 mil med några pauser. Sen grillade vi på kvällen. Nästa dag så var vi ganska så slut efter gårdagen så vi bestämde oss för att bara ta det lungt sen gå till båten runt 3 som skulle stanna på ett ställe på ön som vi aldrig hade varit på förut, Las Palmas.
Båtresan var nästan det roligaste, det var som en liten fiskebåt skulle man kunna säga som gungade som fan hela tiden, haha. Skitkul! Pirrade i magen och jag skrattade ihjäl mig så fort jag skulle ta mig någonstanns på båten.


Kommentarer
Postat av: Lelle och Lalla

Hej, vad härligt det verkar på gotska sandön. Är det dyrt att åka dit? Det låter som en paradisö!



Ha det bra!

2011-08-05 @ 23:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0