Live love laugh

Jag är så trött på falska människor. Som aldrig kan vara sig själva utan som alltid ska försöka vara någon dem inte är. Som gillar att förstöra för andra för att få det bättre själv, jag har aldrig förstått mig på det där. Det finns så sjukt många människor som bara bryr sig om sig själva och sin egen "status" och det gäller framför allt tjejer, iallafall vad jag har uppfattat det som. Det finns så mycket skitsnack runt omkring. Jag förstår inte varför man alltid ska snacka skit om varandra och försöka trycka ner den andra? Borde det inte vara så att tjejer borde hålla ihop istället? Att lägga all den avundsjuka, svartsjuka, skitsnack osv bakom sig och bara leva livet... Jag vet också att det finns otroligt fina människor, men oftast så finns detta skitsnack om att försöka få andra att må dåligt eller för att verka så mycket bättre själv. Men vad tjänar man på det? Vad är det som gör att alla tjejer känner att dem behöver bekräftelse/komplimanger, måste vara snyggast, ha flest vänner, finast klädstil, snyggast kropp osv. Det måste väl ändå vara för att man är osäker på sig själv. Blir så trött på den typen av människor, varför inte bara lägga ner? Varför inte finnas där för varandra istället? Själv så känner jag att det är som det finns flera olika krav som man måste leva upp till som tjej och om man inte gör det så går folk bakom ryggen på en. Därför känner jag att det är lättare för att umgås med killar och så har det alltid kännts. Killar ställer inga krav, dem bryr sig inte helt enkelt. Jag tror heller inte att jag är ensam om att tycka så. Liksom, varför ens bry sig om vad andra människor tycker? Det är väl ingen som bryr sig om hur du ser ut, vad du har på dig, hur ditt hår ser ut. Var dig själv bara. Jag lovar att det bara är du själv som tänker på hur du ser ut och att ingen knappt märker om du fått en ny finne eller vad som helst. Våga vara dig själv och stå för det. Våra brister gör oss till människor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0