Alperna

Vi kom fram till Italien klockan 12 på natten igår och då såg vi nästan ingenting för att det var så mörkt ute, så när vi vaknade blev det som en chock över att se hur stora bergen var. Byn som vi bor i är riktigt fin. Julpynt överallt och fina hus.
Idag har vi åkt snowboard hela dagen. Vi har haft fint väder hela dagen och hoppas på att det kommer vara så resten av veckan. Är nästan helt slut i hela kroppen. Vårat näst sista åk blev en backe på 12 km alltså över en mil. Skulle kunna tro att vi åkte den 3 gånger långsammare än vad man brukar göra eftersom att vi var så himla trötta och hade ont i benen sen så hade jag fått kramp i foten. Men det gick det över ganska snabbt. Sen var det långa transportsträckor lite överallt i backarna, där vi knappt kom fram. Jag hade inte vallat min bräda sen förra säsongen. Men nu är den vallad och klar, så då kommer bli lättare att åka. Imorgon tänkte jag åka och titta på parken. Har inte hunnit göra det eftersom att man måste ta så många olika liftar överallt. Lunchen åt vi på en svenskägd resturang så dem flesta pratade svenska där och dem flesta turisterna här är svenskar.
Snart ska vi gå och äta middag här på hotellet. Men först ska jag ta en dusch och kanske läsa lite.


Kommentarer
Postat av: antonia

Åå ser så härligt ut! :D Var i italien är du?

2010-12-27 @ 23:43:14
URL: http://melkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0